Obě ombudsmanky mluvily o náplni své práce a širokém záběru oblastí, kterým se ve své agendě věnují. Řeší podněty jak od studentů univerzity, tak od jejích zaměstnanců. Vyskytují se také případy, kdy se na ombudsmanky obrátí někdo, kdo na univerzitě působil v dřívějších dobách. Kontaktovat je nicméně může i širší veřejnost.
V obecné rovině se Eva Janovičová a Kateřina Šámalová starají o to, aby prostředí na univerzitách bylo bezpečné, spravedlivé a férové.
Debatu uvedl děkan FSS MU Stanislav Balík a upozoronil na to, že přes veškerou snahu někdy i na univerzitách dochází k událostem, které je potřeba řešit.
Odbornice z Masarykovy univerzity a Univerzity Karlovy zmínily také, že není stanoven žádný konkrétní formální postup, kdy se na ně mají jednotlivci v případě konkrétních problémů obracet. Je to vysoce individuální a nejvhodnější postup se liší i případ od případu. Shodly se ovšem, že vždy je lepší se na ochránkyni práv obrátit spíše, když je potenciální problém v zárodku, než když už je v pokročilé fázi.
Ombudsmanku Masarykovy univerzity Evu Janovičovou můžete kontaktovat prostřednictvím e-mailu, telefonicky nebo lze využít kontaktní formulář na webu.