Učitel jako iniciátor rozvoje prožitku, zkušenosti a tvořivosti v mateřské škole
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | HORKÁ, Hana a Veronika RODOVÁ. Učitel jako iniciátor rozvoje prožitku, zkušenosti a tvořivosti v mateřské škole. In Adriana Wiegerová a kol. Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula. první. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015, s. 58-73. 10 publikace ve vědecké edici Pedagogika. ISBN 978-80-7454-555-9. |
Popis | Případová studie přináší příklady z výchovně vzdělávací práce v mateřské škole. Ukazuje, jak děti poznávají skrze vlastní činnosti, které garantuje učitel jako autor výukového celku. Výukový celek představuje pedagogické dílo, založené na promyšleném strukturování výuky, respektu k dětskému vnímání světa, na tvořivosti a práci s detaily. Popis konkrétních výukových situací, v nichž děti pracují formou živých obrazů, fungujících na principu psychosomatické jednoty těla, dokládá specifické nároky na práci učitele při vedení výuky založené na prožitku. |
Související projekty: |