Neuromýty u učitelů na základní škole

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sociálních studií, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

NEHYBA Jan KROUTILOVÁ Marika

Rok publikování 2018
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Východiskem pro studii je dlouhodobé přes 50. let (srovnej Lederman, 1992) zkoumání mylných představ u učitelů. V tomto kontextu se příspěvek zaměřuje na zcela novou dynamicky se rozvíjející oblast v kontextu mylných představ, tím je problematika neuromýtů. V této souvislosti se opíráme o několik stěžejních zdrojů, které rámují problematiku neuromýtu ve vzdělávání. Předně jde o jednou z prvních studií na toto téma, kterou je studie Dekker et al. (2012) a dále srovnávací studie Ferrera et al. (2016). Na základě těchto empirických studií formujeme východiska zkoumání pro tuzemský kontext. Více než 50 % učitelů věří deseti neuromýtům z osmnácti námi předložených. Náš výsledek je obdobný výsledkům ve Velké Británii, Nizozemí, Americe a Turecku, kde učitelé ve značné míře věřili nadpolovičnímu počtu neuromýtů. Nezjistili jsme žádný statistický rozdíl v tom, zda učitelé na alternativních základních školách věří celkově všem neuromýtům více než učitelé na běžných základních školách, přesto jsme našli některé rozdíly mezi jednotlivými neuromýty u učitelů na základních a alternativních základních školách.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.