Propojení dvou školních světů: subjektivní vnímání kvality života očima žáků na pomezí primárního a nižšího sekundárního vzdělávání

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sociálních studií, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

KOBLIHOVÁ Hana

Rok publikování 2019
Druh Článek ve sborníku
Konference Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2019
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů
Klíčová slova pupil´s quality of life; whole person education; educational assessment; Q methodology
Popis Předkládaný text se zabývá kvalitou života obyčejného žáka ve dvou vzdělávacích období. Pomezí primárního a nižšího sekundárního vzdělávání otevírá problematiku přechodu mezi vzdělávacími stupni. Hlavním cílem disertačního výzkumu je popsat subjektivní vnímání kvality života očima samotných žáků na tomto pomezí. Z důvodu triangulace metod budou využity tři kvalitativní metody: Q metodologie v interaktivní počítačové podobě, obsahová analýza sestaveného obrázku a obsahová analýza volných písemných výpovědí. Praktickým dopadem je zjištění subjektivní úrovně kvality života žáka jako diagnostické pomůcky za účelem podpory a zvyšování celostního přístupu k žákům a vyšší individualizace ve výuce. Svým důrazem na individualizaci a celostní pojetí osobnosti se práce snaží posunout pedagogickou diagnostiku a výzkum do oblasti individualizované diagnostiky.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.