Additional Pedagogical Education as a Prerequisite for Entering the Profession: Prestige of the Teaching Profession and Self-Efficacy

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sociálních studií, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

FICO Martin

Rok publikování 2024
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Pedagogika
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://ejournals.vdu.lt/index.php/Pedagogika/article/view/5871
Doi http://dx.doi.org/10.15823/p.2024.153.6
Klíčová slova teacher self-efficacy; prestige of teaching profession; pedagogical education; teaching profession
Popis This longitudinal study aims to explore the usefulness of additional pedagogical education (APE) for those interested in the teaching profession in Czechia. The main research question is: What role can APE play in developing teacher self-efficacy and increasing the perceived prestige of the teaching profession? A sequential mixed-methods design with repeated data collection was chosen. The results show that APE, as it was set up, could not be useful for teacher self-efficacy or prestige.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.