Raná výchova a péče v EU a ČR na pomezí pedagogického a sociologického výzkumu
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2024 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání: Sborník příspěvků z XXXII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. |
Citace | |
www | https://capv.cz/praha-2024/ |
Popis | Tématem příspěvku jsou proměny v uchopení služeb rané výchovy a péče pro děti ve věku do tří let (RVaP) v strategických dokumentech EU a ČR v průběhu uplynulých 20 let. Příspěvek vychází z „nové sociologie dětství“ a na základě analýzy Carol Bacchi „Jak je problém reprezentován?“ diskutuje dvě komparativní otázky: Jaké dopady mají identifikované problematizace ČR a EU na rodiče, děti a podobu systémového řešení RVaP? Jak se promítají do pedagogické praxe a každodennosti zařízení RVaP? Výsledky ukazují vliv identifikovaných problematizací na systémové řešení RVaP a pedagogickou práci v zařízeních RVaP. Závěr příspěvku shrnuje benefity propojení sociologické a pedagogické analýzy. |
Související projekty: |