„Musíme jet všichni stejně“: porovnání vývoje interní facilitace učitelů při rozvoji kompetencí komplexního rozvíjejícího hodnocení na dvou základních školách
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2025 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Rozvoj učitelů v oblasti formativního hodnocení je aktuální výzvou české vzdělávací politiky. V příspěvku prezentujeme výsledky výzkumu procesu interní facilitace profesního rozvoje učitelů během kurzu dalšího vzdělávání zaměřeném na komplexní rozvíjející hodnocení žáků. Současně srovnáváme vývoj tohoto procesu na dvou základních školách. Výzkumný vzorek tvořily jedna dvojice a jedna trojice učitelů. Data byla sbírána hloubkovými rozhovory se zkoumanými učiteli, jejich kolegy a vedením škol. Výsledky ukázaly, že proces interní facilitace je dlouhodobý a probíhá v pěti fázích: iniciace, praxe, neformální zavádění, formální zavádění a plán uzákonění. Charakte- ristika fází se však v jednotlivých případech lišila. Naše zjištění jsou inspirací pro koncepce kurzů dalšího vzdělávání a řízení škol. |
Související projekty: |