„Musíme jet všichni stejně“: porovnání vývoje interní facilitace učitelů při rozvoji kompetencí komplexního rozvíjejícího hodnocení na dvou základních školách

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sociálních studií, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

GYÖNYÖR Jakub GROMBÍŘOVÁ Julie KRATOCHVÍLOVÁ Jana VLČKOVÁ Kateřina

Rok publikování 2025
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Rozvoj učitelů v oblasti formativního hodnocení je aktuální výzvou české vzdělávací politiky. V příspěvku prezentujeme výsledky výzkumu procesu interní facilitace profesního rozvoje učitelů během kurzu dalšího vzdělávání zaměřeném na komplexní rozvíjející hodnocení žáků. Současně srovnáváme vývoj tohoto procesu na dvou základních školách. Výzkumný vzorek tvořily jedna dvojice a jedna trojice učitelů. Data byla sbírána hloubkovými rozhovory se zkoumanými učiteli, jejich kolegy a vedením škol. Výsledky ukázaly, že proces interní facilitace je dlouhodobý a probíhá v pěti fázích: iniciace, praxe, neformální zavádění, formální zavádění a plán uzákonění. Charakte- ristika fází se však v jednotlivých případech lišila. Naše zjištění jsou inspirací pro koncepce kurzů dalšího vzdělávání a řízení škol.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.