Building Presentation and Communication Skills in a Tandem-Taught Course with Plurilingual and Pluricultural Approaches
Název česky | Rozvíjení prezentačních a komunikačních dovedností v kurzu s plurilingvními a plurikulturními přístupy vyučovaném v tandemu |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2024 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Tato kapitola se zabývá vývojem unikátního pilotního projektového kurzu založeného na plurilingválních a plurikulturních přístupech v jazykovém vzdělávání, který zajišťuje Jazykové centrum Masarykovy univerzity v Brně.Tento kurz CLIL s názvem „Rozvoj komunikačních a prezentačních dovedností“ vyučovaly dvě pedagožky společně v jarním semestru roku 2023. Výuka probíhala ve třech jazykových mutacích - anglicky, česky a ukrajinsky, protože kurz byl navržen tak, aby odpovídal potřebám konkrétní skupiny ukrajinských studentů s různým vzdělanostním zázemím a zkušenostmi. Navíc se tito studenti ve velmi mladém věku stali válečnými uprchlíky a jejich cesty za bezpečím a jistotou je vystavily kritickým a traumatickým zkušenostem. Takové okolnosti představují pro každého učitele vždy skutečnou výzvu a tento případ nebyl výjimkou. Tento článek přináší přehled metodiky a pedagogických strategií, které byly použity k vytvoření kurzu zohledňujícího nejen jazykový a kulturní rozměr výuky, ale také specifické potřeby tétotypickéskupinystudentů. Jedním z významných cílů takových kurzů je vybavit studenty dovednostmi a kompetencemi důležitými pro úspěšné studium na vysoké škole. |
Související projekty: |