Postoje a projevy německého obyvatelstva k československému menšinovému školství v ČSR na příkladu soudního okresu Ústí nad Labem
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | ŠIMÁNĚ, Michal. Postoje a projevy německého obyvatelstva k československému menšinovému školství v ČSR na příkladu soudního okresu Ústí nad Labem. In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová. Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 521-525. ISBN 978-80-210-5774-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-57. |
www | Fulltext |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Czech minority school; Law Metelka; Usti nad Labem; Czech-German relations |
Popis | Příspěvek přináší výsledky části výzkumu autorovy disertační práce. Zabývá se otázkou postojů a projevů německého obyvatelstva k československému menšinovému školství v soudním okrese Ústí nad Labem v prvních letech existence Československé republiky. K řešení této otázky je použito kvalitativního šetření opřené o metody historického výzkumu. Zejména o metody přímou a nepřímou a historicko-srovnávací metodu. Hlavními zdroji informací jsou archiválie uložené v Archivu města Ústí nad Labem. Příspěvek ukazuje nejen jaké postoje německé obyvatelstvo zaujímalo k československému menšinovému školství, ale ukazuje i různé roviny projevů těchto postojů jako jsou například školské stávky a úřední obstrukce. |
Související projekty: |